Door: Judith de Bruijn
10 februari 2014

Intercultureel Pitchen

Deltares  (onderzoeksinstituut – enabling Delta life)  is steeds actiever in het buitenland. Ze werken niet met accountmanagers of een marketingafdeling. De eigen medewerkers zorgen voor nieuwe opdrachten door alle intensieve contacten met andere professionals.

TIjdens de jaarlijkse heidag (aan het strand) van de afdeling Verkenning en Beleid, was het thema ‘onze markt in andere culturen’. Wanne Wiersema sprak over de Hofstede index, een instrument dat veel inzicht geeft in de waarden van andere culturen. In de workshop die er op volgde, maakten de Deltarianen pitches toegespitst op de cultuur van o.a. Bangladesh, Malawi en Mexico. Schitterend om te zien hoe fanatiek iedereen ermee bezig was en vol trots over de eigen organisatie leerde opscheppen. Sales kreeg voor deze wetenschappelijk ingestelde specialisten ineens een heel andere klank: inlevingsvermogen, creativiteit en enthousiasme!

Referentie:

 “De unit Scenarios and Policy analysis (Deltares) heeft genoten van een inspirerende middag over werken in andere culturen. Judith heeft daar met veel enthousiasme aan bijgedragen. Vooraf was het prettig samenwerken, met frisse ideeën over de vormgeving van het programma. Maar ook tijdens de middag was Judith in staat om de energie en vaart er in te houden. Ze heeft een grote groep (60!) mensen actief betrokken in discussies. Door Judith’s scherpzinnigheid en gevoel voor groepsdynamiek zijn we er in geslaagd om iedereen, als kers op de taart, te laten pitchen over de potentie van zijn werk in het buitenland.”

Opdrachtgeefster Rosalie Franssen
Head of department Governance and Spatial Planning at Deltares