Door: Judith de Bruijn
2 juni 2015

Een workshop waarmee je opdrachten krijgt

Deze taalexpert had behoefte aan een workshopontwerp met commerciële power.

Veel professionals zijn in hun spreekbeurten of workshops helemaal gericht op het overbrengen van kennis en krijgen daar matig voor betaald. Maar ze doen het in de hoop op het krijgen van een vervolgopdracht, tegen betere tarieven.

Mijn strategie is om daar dan ook gericht, passend naartoe te werken, zonder dat het de deelnemers stoort vanwege een overmatige commerciële insteek.

Dat is in dit geval goed gelukt.

Bij het maken van de opzet, heb ik gebruik gemaakt van het denkstijlenmodel van Ned Herrmann waarover ik vervolgens een blog schreef. Via deze link kun je lezen hoe je met dit model goed kan inspelen op de denkstijlen van je alle deelnemers.

 

NB: om wille van de privacy van mijn coachees is het portfolio ‘Sprekerscoaching’ grotendeels geanonimiseerd.

 

Share Button