Door: Judith de Bruijn
7 september 2015

Data marketing voor een breed publiek

Data Marketing is in de financiële dienstverlending een belangrijk en opkomend fenomeen. Het maakt 1 op 1 marketing mogelijk en daarmee verbetering van de dienstverlening aan bestaande en nieuwe klanten.

Mijn coachee had als opdracht deze ontwikkeling intern te verkopen, maar koos daarbij voor een insteek vanuit IT. We hebben samen twee keer twee uur gewerkt aan een presentatie die heel makkelijk aangepast kan worden op de verschillende publieksgroepen binnen zijn organisatie: Data marketing voor financials, voor managers, voor call center medewerkers etc.

We hebben daartoe modules uitgewerkt, die afhankelijk van de doelgroep, in de presentatie worden opgenomen. Deze manier van denken en werken was voor mijn uiterst intelligente coachee heel inzichtelijk.

Dit bericht ontving ik na afloop van zijn presentatie:

 

Hallo Judith,
 
Het ging heel goed dinsdag.
 
Ik heb een aantal van je tips prima kunnen gebruiken. Zo heb ik in het begin even kort geschetst wat er allemaal voorbij zou komen in mijn verhaal, zodat ieder “type mens”  wist wat er voor hem of haar in zat.  Ook heb ik de finance mensen uitgenodigd door te denken over de effecten zoals ik ze liet zien, dus wat die in financiële termen zouden betekenen (helemaal hun expertise natuurlijk).
 
Was een leuke sessie, ik kreeg goede reacties 😉  Dank voor je hulp daarbij!
 
Ik heb met een aantal mensen uit mijn team gesproken over jouw inzet om hun verhaal scherper te maken.  Met hen heb ik afgesproken dat als er een natuurlijk moment voorbij komt (wanneer ze een nieuwe  presentatie aan het voorbereiden zijn bijv.) dat ze dan contact kunnen zoeken met jou.  Net zoals ik gedaan heb eigenlijk…. Waarschijnlijk zul je op die manier dit jaar nog 3 mensen uit mijn team gaan spreken.
 
Je factuur stuur ik door naar de financiële administratie.
 
Groet!

Hij verwijst met ‘ieder type mens’ naar de denkstijlen die ik beschreef in dit blog.